Оглядаючись на історію людства ми майже завжди бачимо присутність мистецтва. І завжди з розвитком людини, розвивались і змінювались методи та інструменти,за допомогою яких створювалось це мистецтво. Важкосказати чи сперечалисьдоісторичні предки про те чи обвугленою головешкою, чи крем'яним скребком наносити на стіни печер свої твори. Але за ближчих, більш описаних істориками часів, в мистецьких колах почасті точились суперечки про ті чи інші напрями і способи творення. Найбільш відома і причетна до теми цієї статті ситуація, яка склалась понад 150 років тому, коли було винайдено фотографію. Тоді можна було почути думки про те, що фотографія знищить образотворче мистецтво або про про те що вона сама ніколи не стане повноцінним мистецтвом. Мудрий час мудро розставив все по своїх місцях, і хвала небесам не зникли ні малярство, ні скульптура, але і фотографія не стала суто технічним копіром навколишньості. Фотомайтри запозичили в художників і по-своєму розвинули різні методи відображення. Пейзаж, натюрморт, портрет та інші жанри в фото виконанні мають свою чарівність, виразність, і часто не поступаються творам образотворчого мистецтва. Віртуозне маніпулювання різними технічними хитрощами дало фотогрфам можливість не просто фіксувати дійсність, але і змінювати її , часом до невпізнання. Доносити до глядачів своє бачення і свою філософію. Зараз, з розвитком цифрових технологій, фотографування і наступна обробка зображень дістали новий імпульс і нові можливості. Мабуть саме тепер степінь свободи для втручання і змінення зображуваного простору надзвичайно наблизила фотомитців до художників. Ще кілька років тому можна було почути, що "цифрА не докаже...", а тепер ці люди замінили плівковий апарат на цифровий. Є випадки коли фотограф погоджується на цифрову зйомку і повністю заперечує комп'ютерну обробку. Звісно,це їх вибір,але по меншій мірі дивно, коли людина відмовляється від тих можливостей, від тієї свободи, яку дають сучасні редактори графіки. Більщість зображень представлених на цьому сайті є прикладом глибокого втручання в початкову картинку, вони зазнали багатьох серйозних трансформацій, втратили схожість з оригіналом. Інколи моделі самі себе не впізнають ;) Зрештою я не ставив собі за мету досягнути ідентичності. Головною ціллю було посилити ті чи інші риси, додати інтонацій,своєрідногозвучання. І як не дивно,ці фото не є готовим продуктом, це процес, експеримент, випробування меж можливого, пошук способів вираження,можливо утвердження нових, кардинальних методів роботи, де на виході отримуємо несподіваний результат.
|